Produit Ajouté au Panier

X
COMPLÉTER LA COMMANDE
CONTINUER VOS ACHATS

26

FEB'22
Mİ‘RÂC KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN
Mİ‘RÂC 
 
بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ
 
سُبْحَانَ الَّـذٖٓي اَسْرٰى بِعَبْدِهٖ لَيْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ اِلَى الْمَسْجِدِ الْاَقْصَا الَّذٖي بَارَكْنَا حَوْلَهُ
 
﴾لِنُرِيَهُ مِنْ اٰيَاتِنَاؕ اِنَّهُ هُوَ السَّمٖيعُ الْبَصٖيرُ ﴿١   
 
 
İsrâ Suresi - 1. Ayet
 
1﴿ Bir gece, kendisine bazı âyetlerimizi gösterelim diye kulunu Mescid-i Harâm’dan çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksâ’ya götüren Allah eksikliklerden münezzehtir. 
O, gerçekten her şeyi işitmekte ve görmektedir.
 
 
 
Hz. Peygamber’in (s.a.s.) Mekke’deki Mescid-i Harâm’dan Kudüs’teki Mes­cid-i Aksâ’ya götürülmesi şeklinde gerçekleşen olağan üstü olay İslâmî kaynaklarda, metindeki ilgili fiilin masdarı olan ve “geceleyin yürüme, gece yolculuğu” anlamına gelen isrâ kelimesiyle anılır. Bu yolculuğun, hadislerde anlatılan “göklere yükseltilme” safhasının da dahil olduğu tamamı ise “yükselme, yukarı tırmanma” anlamındaki mi‘râc kelimesiyle ifade edilir.
 
 
İsrâ sûresinin 1. âyeti ile Necm sûresinin ilk âyetleri mi‘rac olayına işaret etmektedir. Aynı konuda hadis mecmualarında da kırk beş kadar sahâbî vasıtasıyla bizzat Hz. Peygamber’den bilgiler nakledilmiştir. Konuyla ilgili çok sayıda hadis bulunmakta olup özellikle Buhârî’nin el-Câmiu’s-sahîh’inde yer alan hadislere göre bir gece Hz. Peygamber Kâbe’nin avlusunda (diğer bazı rivayetlerde amcasının kızı Ümmühânî’nin evinde) “uyku ile uyanıklık arasında bir durumdayken” Cebrâil yanına geldi, göğsünü açarak kalbini zemzemle yıkadı, sonra Burak denilen bir binek üzerinde onu Kudüs’e götürdü. Resûlullah’ı burada önceki bazı peygamberler karşıladılar ve onu kendilerine imam yaparak arkasında topluca namaz kıldılar (Başka bazı rivayetlere göre Hz. Peygamber önce Mekke’den göklere yükseltildi, dönüşte de Kudüs’teki Mescid-i Aksâ’ya götürüldü. Bu bilgiye göre âyette Resûlullah’ın bu mânevî yolculuğa Mekke’den başlayıp semalara yükseldikten sonra Mescid-i Aksa’ya geldiği, oradan da Mekke’ye döndüğü özetlenmiştir). Daha sonra semaya yükseltilen Resûlullah, semanın birinci katında Hz. Âdem, ikinci katında Hz. Îsâ ve Hz. Yahyâ, üçüncü katında Hz. Yûsuf, dördüncü katında Hz. İdrîs, beşinci katında Hz. Hârûn, altıncı katında Hz. Mûsâ, yedinci katında ise Hz. İbrâhim ile görüştü. Kur’an’da “sidretü’l-müntehâ” (hudut ağacı) denilen ve bir görüşe göre yaratılmışlarca bilinebilen alanın son sınırını işaretlediği kabul edilen hudut noktasının ötesine, Cebrâil’in geçme imkânı olmadığı için Hz. Peygamber refref denilen bir araçla tek başına yükselmesini sürdürdü. Bu sırada kendisine evrenin sırları, varlığın kaderiyle hükümlerin tesbiti için görevlendirilmiş olan meleklerin çalışmaları gösterildi.
 
 
Peygamber’in rabbine selâm ve ihtiramını arzettiği, Allah’ın da ona selâmla hitap ettiği ve inananlara esenliklerin dile getirildiği “Tahiyyat” duasındaki diyalogun mi‘rac olayı sırasında gerçekleştiği kabul edilir. Mekândan münezzeh olan Allah Teâlâ ile Kur’an’ın “âlemlere rahmet” olarak gönderildiğini bildirdiği Hz. Muhammed (s.a.s.) arasında, insan idrakinin kavramaktan âciz olduğu bir şekilde gerçekleşen bu buluşma sırasında Resûlullah’a, Allah’a şirk koşmadıkları sürece ümmetinin günahlarının bağışlanacağı müjdesi verilmiştir; ayrıca kendisine bir hediye olarak Bakara sûresinin “Âmene’r-resûlü...” diye başlayan son iki âyeti verildi; İslâm’ın temel ibadetlerinden beş vakit namaz emredildi. Bazı rivayetlere göre mi‘racdan dönüş sırasında kendisine cennet ve cehennem ile buralarda bulunacak insanların durumları gösterildi. Nihayet Hz. Peygamber Mekke’den ayrıldığı noktaya getirildi. 

 


Hiçbir şekil ve şartta EST Marjinal Medikal Tanıtım Sanayi Ticaret A.Ş.’nin görüş ve beyanlarını içermeyen, tamamen göndericinin görüşlerini içeren bu e-postanın (ekleri dahil olmak üzere) içerdiği bilgiler kişiye özeldir ve kişiye özel bu mesaj ve içeriği özel, gizli, hatta yasak bilgiler ihtiva edebilir.
Mesajın muhatabı değilseniz, içeriğini ve varsa ekindeki dosyaları kimseye aktarmayınız ya da kopyalamayınız. EST Marjinal Medikal Tanıtım Sanayi Ticaret A.Ş.  bu mesajın içeriği ve ekleri ile ilgili olarak doğruluğu veya eksiksiz olduğu konusunda bir garanti vermemektedir ve hukuksal hiçbir sorumluluk kabul etmemektedir.
Yazılı onay ve muvafakat olmaksızın üçüncü kişilere açıklanması, kopyalanması, yayılması gibi mesajda yer alan bilgilerle ilgili herhangi bir işlem yapılması yasaktır. Bu mesajın muhatabı, ilgilisi veya gönderileni olmadığınız halde mesajın tarafınıza ulaşması durumunda yukarıdaki yükümlülük yetkisiz alıcı olarak tarafınız için de aynen geçerlidir. Böyle bir durumda lütfen mesaj göndericisini telefon veya e-posta yoluyla bilgilendirerek kayıtlarınızdan derhal siliniz.
EST Marjinal Medikal Tanıtım Sanayi Ticaret A.Ş. bu mesajın tarafınıza değişikliğe uğramadan ve zamanında, doğruluğu, bütünlüğü ve gizliliği korunarak ulaştığına veya elektronik ortam olması sebebi ile bizatihi mesajın virüs içermediğine ilişkin bir garanti vermemekte olduğundan, bu ve sair durumlar nedeni ile ortaya çıkabilecek olan hukuki, cezai ve mali bilcümle sonuçlardan dolayı EST Marjinal Medikal Tanıtım Sanayi Ticaret A.Ş.’ nin herhangi bir sorumluluğunun olmadığını bildirir teşekkür ederiz. 





MOTS-CLÉS: